Известие

Collapse
No announcement yet.

Въпрос за дросел клапа

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    ...
    Last edited by nickgaidarov; d.m.y г., 18:41.

    Comment


    • #32
      Първоначално публикувано от nickgaidarov Покажи съобщение
      Не знам къде я виждаш тази караница, но лично аз при повечето постове на Алфиста-идеалист в тази тема не успях да сдържа смеха си.
      Ще опитам и неговата теория за сега друго решение нямам

      Comment


      • #33
        ...
        Last edited by nickgaidarov; d.m.y г., 18:42.

        Comment


        • #34
          Първоначално публикувано от nickgaidarov Покажи съобщение
          Добре де, добре - и възлов да е закона, и невъзлов да е - ще се радвам да го науча. Аз досега си мислех, че един датчик или работи, или не работи, но според теб има и средно положение. Ще се радвам да го науча - както за трети път в тази тема ще напиша - винаги съм готов да науча нещо ново.
          Вече обясних това в пост №16 по темата, но явно все още не е ясно.

          Както казах датчикът има съпротивление, което се променя в зависимост от температурата, като зависимостта е обратно пропорционална. И така нека да приемем следния пример:

          Изправен датчик при 0 гр има съпротивление 2000 Ома а при 20 гр - 1000 Ома.

          Сега, ако свържем между изводите на този датчик някакво допълнително и независищо от температурата съпротивление - например 20 000 Ома, то според правилото за успоредно свързани съпротивления R1 и R2, еквивалентното им съпротивление ще бъде:

          R = R1 х R2/(R1 + R2)

          Като изчислим еквивалентното съпротивление за нашия случай, получаваме:

          при 0 гр:

          R = 2000 х 20 000/(2000 + 20 000) = 1818 Ома

          при 20 гр:

          R = 1000 х 20 000/(1000 + 20 000) = 952 Ома.

          Както е видно и при двете стойности на температурата новото съпротивление е по-малко от действителното (само на датчика) и ECU - то ще отчете и в двата случая температура по-висока от действителната.

          Сега сигурно се питаш, откъде пък се пръкна онова допълнително съпротивление от 20 000 Ома.

          Мръсотия, + влага представляват макар и лош проводник на ел. ток. Т.е - притежават някакво съпротивление.

          Или казано на български - мръсотия + влага между изводите на иначе изправен датчик, водят до това, отчитането на температурата да е погрешно.
          Last edited by ecotronic; d.m.y г., 10:50.


          159 1.8 MPI
          166 2.0 TS (ex)

          Comment


          • #35
            Сега видях действителна около 3градуса, температура на двигател 2.7 градуса, значи е ОК. Лошото е че си счупих буксата която се включва в датчика при опит да я извадя и сега стой но без застопоряването. Тия дни ще продължавам да наблюдавам да ли ще пали трудно и дали ще набие грешка за дросела.

            Comment


            • #36
              ...
              Last edited by nickgaidarov; d.m.y г., 18:42.

              Comment


              • #37
                Първоначално публикувано от nickgaidarov Покажи съобщение
                Извод - в тази ситуация датчика не работи, независимо дали е изправен или не.
                Напротив, датчикът си работи, но отчетената температура е не е вярна. Решението в този случай е почистването му с цел премахването на паразитното съпротивление.


                159 1.8 MPI
                166 2.0 TS (ex)

                Comment


                • #38
                  Първоначално публикувано от nickgaidarov Покажи съобщение
                  Извод - в тази ситуация датчика не работи, независимо дали е изправен или не.

                  ---------- Post added at 19:07 ---------- Previous post was at 19:06 ----------



                  А защо въобще се опита да откачиш тази букса от датчика?
                  Защото оплетката на жиците се беше разплела и бяха мазни

                  Comment


                  • #39
                    ...
                    Last edited by nickgaidarov; d.m.y г., 18:43.

                    Comment


                    • #40
                      Първоначално публикувано от nickgaidarov Покажи съобщение
                      Ха-ха,

                      Усещам накъде биеш, Алфисте-идеалист, но всъщност съм машинен инженер, а имам и още едно висше образование, което не е свързано нито с цветята, нито с декоративните растения.
                      Колега!!!
                      Прояви поне малко уважение към малкото останали хора в
                      този форум, които се опитват да помагат на колегите. Не е нужно всяка тема да обръща на мерене на пишки и заяждане. Благодаря!
                      Alfa Mito 1.4
                      156 2.0 155 ex
                      156 sw 2004 1.9 jtd 16v ex

                      Comment


                      • #41
                        ...
                        Last edited by nickgaidarov; d.m.y г., 18:44.

                        Comment


                        • #42
                          Първоначално публикувано от nickgaidarov Покажи съобщение
                          Странно ми е какъв колега може да си с тоталното си невежество, цинизмите, както и липсата на каквото и да било написано по темата, но дето се вика - демокрация е, нека всеки свободно да си каже мнението.
                          Само дето си мисля, че за такива "мнения" като горното би следвало да има съответна реакция от компетентни и можещи администратори и модератори, но както и друг път е ставало въпрос - в този форум такива няма.
                          А Идеалистчето аз си го уважавам - не само защото има мозък в главата си, а и защото е добро и възпитано момче, за разлика от такива "колеги" като теб.
                          Да те питам колега? Какво целиш с този си пост? Дали ще си избиеш комплексите? Или смяташ че ще ме обидиш? По-скоро доказваш твърдението, че простотията не ходи по гората!!! За в бъдеще не пиши по мой адрес без да ме познаваш!!!
                          Last edited by nikotm; d.m.y г., 10:23.
                          Alfa Mito 1.4
                          156 2.0 155 ex
                          156 sw 2004 1.9 jtd 16v ex

                          Comment


                          • #43
                            Изчетох цялата тема, от начало до край. Съжалявам, че загубих много време заради постовете на Гайдаров. Научих нещо от Любо. Всъщност, както винаги. Моят JTS дава около 15 градуса по-висока температура спрямо външната и сега ми светна. При мен проблем с палене не съм имал никога, но може би смесите не са ми оптималните. Сега знам какво да правя.
                            Абе, модератори, къде сте, да дадете бан –ан на колегата, дето е на всяка тема мерудия???
                            Alfa Romeo 156 SW 122kW 2004 DISTINCTIVE
                            Lancia Y 1,2 8V 60к.с. 2001g. - на щерката
                            Skoda 100S-в пенсия и КлиоI,1,4 Energy-продадено Opel kadet 1,3 LS sedan 1989 44kW 4 скорости-по неволя-пръдливия Ханс-продаден 0878316296и 0893569553

                            Comment


                            • #44
                              Първоначално публикувано от angelovi69 Покажи съобщение
                              Изчетох цялата тема, от начало до край. Съжалявам, че загубих много време заради постовете на Гайдаров. Научих нещо от Любо. Всъщност, както винаги. Моят JTS дава около 15 градуса по-висока температура спрямо външната и сега ми светна. При мен проблем с палене не съм имал никога, но може би смесите не са ми оптималните. Сега знам какво да правя.
                              Абе, модератори, къде сте, да дадете бан –ан на колегата, дето е на всяка тема мерудия???
                              Явно JTS - ът пали по-лесно заради директната инжекция, но TS е много вероятно да има затруднения при такава грешка в температурата. Наскоро наблюдавах именно това при една 1,8 CF3. При това разликата беше около 10 гр. При външна температура около нулата, палеше от третия път и то крайно неустойчиво. Оправянето на грешката реши напълно проблема.

                              Наясно ли си с това, на какво се дължи разминаването при теб? Да не би случайно да си свързвал нещо допълнително към сензора?
                              Last edited by ecotronic; d.m.y г., 11:25.


                              159 1.8 MPI
                              166 2.0 TS (ex)

                              Comment


                              • #45
                                Не, нищо допълнително не съм правил. Термостата ми е сменян още в началото, като купих колата, било е 2012-2013 г. Нормален термостат като за нашите коли, искам да кажа, че не е от Рено 5. Сменен във Венера сервиз, Ст. Загора, доколкото си спомням, датчика от стария беше прехвърлен на новия термостат. Това е, нищо чрезвичайно.
                                Alfa Romeo 156 SW 122kW 2004 DISTINCTIVE
                                Lancia Y 1,2 8V 60к.с. 2001g. - на щерката
                                Skoda 100S-в пенсия и КлиоI,1,4 Energy-продадено Opel kadet 1,3 LS sedan 1989 44kW 4 скорости-по неволя-пръдливия Ханс-продаден 0878316296и 0893569553

                                Comment

                                Working...
                                X